Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem a dolgozókon kéne elverni a port!

A cikk, mint olvasható nagy betűkkel „nem is pazarló a BKV”. Végre valaki arról ír, amit Tarlós István a saját maga által elkészíttettet anyagából hozott nyilvánosságra. Mi is az igazság? Korrupciós botrányok és becsületes dolgozók által nyújtott szolgáltatás? Két külön dolog, de mindkettő a BKV-hoz kötődik. Az első esetben besározódtunk, míg a másik eset kevesek figyelmét kelti fel. Európai viszonylatban nem sok pénzt költenek a közlekedésre, de ha ebből a kevésből is felelőtlen vezetők korrupciós ügyeket szülnek, annak árát nem csak a dolgozók, hanem az utasok is megfizetik. Mit tehetünk mi dolgozók? Csak a munkánkat végezzük! Hajnalban kelünk, késő éjjel megyünk haza, dolgozunk Karácsonykor, dolgozunk a hétvégén, dolgozunk mindennap. Elszállítjuk az utasokat, közben vétünk el hibákat, de emberek vagyunk, akik többségükben becsületesen a többi állampolgárhoz hasonlóan a jelen Magyarországon keresik családjuk megélhetéséhez a szükséges betevőt. Járművezetők, autószerelők, karosszérialakatosok, villanyszerelők, diszpécserek, vagy sok más forgalmi dolgozó, irodai alkalmazottak. Ugyanolyan állampolgárok és egyszerű munkások, mint sok százezer ember ebben az országban. Valakinek multi a főnöke, valakinek a vállalkozó, a BKV-nak a fővárosi önkormányzat. Mi lehet a közös bennük? Az országban sokan panaszkodnak, hogy kihasználják őket, a munkavállalók védtelenek és védelem nélkül maradnak. A BKV-ok szerencsésebbek, mert itt még léteznek a szakszervezetek, még létezik az összefogás, de már megtette a kormány - nem is az első lépésként - , hogy az egyszerű embereket még kiszolgáltatottabbá tegye. Vagyis nem a már eddig is nehéz helyzetben lévő embereken segít az állam, nem siet a védelmükre, hanem további közösségek,  munkavállalók életkörülményeit veszélyeztetik. A törvényhozás beáll a multik sorába és azon vállalkozók sorába, (tisztelet a kivételnek) akik nem tekintik az egyszerű munkavállalót értéknek és az ország meghatározó alappilléreinek? Tarlós István meg akarja menteni a BKV-t, de ő is ember és természetesen ő is hibázhat, de vajon hiba-e, vagy felismerés, hogy az általa fémjelzett fővárosi előterjesztésben és az előterjesztésről író újságíró beletrafál az igazságba. „nem is pazarló a BKV” Az emberek dolgoznak, elvégzik a munkájukat, az anyag alátámasztja, hogy a BKV munkavállalói mennyire jól végzik feladatukat és a legjobb teljesítményt nyújtják európai összehasonlításban. Sőt elismerik, hogy a dolgozók teljesítménye nélkül már itt sem tartana Budapest és környékének közlekedése. Mint ahogy az utazóközönség sem fizethet már magasabb összegeket, nem emelhetőek a jegyárak, mert azok már így is jelentősen terhelik a lakosság költségeit. Mondhatnánk, hogy itt a történet vége és milyen jó vicc, hogy a Főváros és a Kormány így elbohóckodik egymással. Ki fizessen én vagy te, mint két gyerek, aki jól összevitatkozik azon, hogy ki kezdte? Sajnos azonban ez nem vicc, már megint velünk és az utasokkal szórakoznak, de mi nem vagyunk játékszerek, csak tovább szeretnénk dolgozni, az utasok pedig a mi munkánk eredményeként szintén munkahelyeikre akarnak eljutni. Ez lenne pazarlás?

 

                                                                                                              Nemes Gábor

0 Tovább

A BKV mindannyiunké!

http://fn.hir24.hu/gazdasag/2012/01/10/megdobbento-nem-is-pazarlo-a-bkv/

 

 

Azt hallgattuk a jelenlegi kormányfő és csatlósai szájából, hogy nincs szükség megszorításokra, reformokra. Hatalomra kerülésüket követően a reform szót legszívesebben törölték volna a szótárból. Ahhoz pedig, hogy céljaikat megvalósítsák, úgy gondolják, mindent földig kell rombolni, hogy új alapokra lehessen építkezni. Ez valóban túlmegy a reformok határain, de a józan észén is.

Sajnos ennek a háborúnak könnyen eshet áldozatul a BKV is. Az eljárás immáron jól ismert. Először lejáratják, ellenségnek állítják be a vállalatot, majd tönkreteszik, szétverik. Mivel hitelességét már nullára írták és ezt beleverték az emberek fejébe, ember nincs, aki kiállna mellette, hiszen ki az, aki jegyet váltana a süllyedő Titanicra, ki szállna fel a zuhanó Concordra? Természetesen az ilyen lejárató szándékú támadásoknak semmi tényszerűséget nem kell tartalmazni, éppen elég kiemelni egy-két hatalmával visszaélő embert, akik ellen egyébként büntetőeljárás folyik és úgy beállítani, mintha az egész cég minden dolgozója bűnöző lenne. Aztán az utca embere simán elhiszi, hogy erre vállalatra nincs szükség, jöjjön valaki más! Ki ne emlékezne a Combino ügyre, amikor szintén politikai csaták színtere lett az a jármű, ami egyetlen dologra volt hivatott: minél magasabb szinten kiszolgálni az utazóközönséget!

De emlékszünk-e az elmúlt másfél év alatt egyetlen megnyilvánulásra a döntéshozók részéről, amikor elmondták, a BKV azért táncol a csőd szélén, mert az adóforintokból a főváros, az agglomeráció, a kormány nem finanszírozza? Hogy a bliccelők fővárosában még így is a az utazóközönség nagyobb arányban fizeti a működést, mint Európa legtöbb fővárosában? Hogy nem azért nincs pénz, mert azt mind hazavitték Nokiás dobozokban? Hogy minden negatívum, minden lepusztult járműállomány és munkakörülmények ellenére a dolgozók lojalitása teszi lehetővé a főváros tömegközlekedését, mondhatni az egész város, talán nem túlzás, az ország működését? Azonban ma végre egy tényszerű cikk jelent meg az fn.hir24.hu-n, melyből az derül ki, mégsem pazarló a BKV…

Vajon a felelős vezető politikusok mikor kapnak a fejükhöz? Meddig feszítik az elszakadni készülő húrt? Mikor mondják ki, a főváros közlekedése, Budapest és Magyarország működése fontosabb, mint egy focistadion? Mikor lesz a parlamenti és fővárosi vezényszóra gombot nyomogató szavazó droidokban legalább akkora felelősségtudat, mint a megvetett, lenézett, bűnösnek kikiáltott BKV járművezetőkben, szerelőkben, forgalomirányítókban, egyéb technikai személyzetben?

Azt a BKV-t kergetik az összeomlás szélére, aki az ország munkaképes lakosságának közel felét szállítja, évente 1,3 milliárd embert összesen. Kell ez még? Nincs elég nagy baj enélkül is? Már az se menjen dolgozni, aki akar, és van is neki állása? Kinek jó ez?

 

                                                                                                            Naszályi Gábor

0 Tovább
123
»

bkvsokk

blogavatar

A szerzők az Egységes Közlekedési Szakszervezet tagjai.

Követők

bkvsokk

Feedek