http://fn.hir24.hu/gazdasag/2012/01/10/megdobbento-nem-is-pazarlo-a-bkv/

 

 

Azt hallgattuk a jelenlegi kormányfő és csatlósai szájából, hogy nincs szükség megszorításokra, reformokra. Hatalomra kerülésüket követően a reform szót legszívesebben törölték volna a szótárból. Ahhoz pedig, hogy céljaikat megvalósítsák, úgy gondolják, mindent földig kell rombolni, hogy új alapokra lehessen építkezni. Ez valóban túlmegy a reformok határain, de a józan észén is.

Sajnos ennek a háborúnak könnyen eshet áldozatul a BKV is. Az eljárás immáron jól ismert. Először lejáratják, ellenségnek állítják be a vállalatot, majd tönkreteszik, szétverik. Mivel hitelességét már nullára írták és ezt beleverték az emberek fejébe, ember nincs, aki kiállna mellette, hiszen ki az, aki jegyet váltana a süllyedő Titanicra, ki szállna fel a zuhanó Concordra? Természetesen az ilyen lejárató szándékú támadásoknak semmi tényszerűséget nem kell tartalmazni, éppen elég kiemelni egy-két hatalmával visszaélő embert, akik ellen egyébként büntetőeljárás folyik és úgy beállítani, mintha az egész cég minden dolgozója bűnöző lenne. Aztán az utca embere simán elhiszi, hogy erre vállalatra nincs szükség, jöjjön valaki más! Ki ne emlékezne a Combino ügyre, amikor szintén politikai csaták színtere lett az a jármű, ami egyetlen dologra volt hivatott: minél magasabb szinten kiszolgálni az utazóközönséget!

De emlékszünk-e az elmúlt másfél év alatt egyetlen megnyilvánulásra a döntéshozók részéről, amikor elmondták, a BKV azért táncol a csőd szélén, mert az adóforintokból a főváros, az agglomeráció, a kormány nem finanszírozza? Hogy a bliccelők fővárosában még így is a az utazóközönség nagyobb arányban fizeti a működést, mint Európa legtöbb fővárosában? Hogy nem azért nincs pénz, mert azt mind hazavitték Nokiás dobozokban? Hogy minden negatívum, minden lepusztult járműállomány és munkakörülmények ellenére a dolgozók lojalitása teszi lehetővé a főváros tömegközlekedését, mondhatni az egész város, talán nem túlzás, az ország működését? Azonban ma végre egy tényszerű cikk jelent meg az fn.hir24.hu-n, melyből az derül ki, mégsem pazarló a BKV…

Vajon a felelős vezető politikusok mikor kapnak a fejükhöz? Meddig feszítik az elszakadni készülő húrt? Mikor mondják ki, a főváros közlekedése, Budapest és Magyarország működése fontosabb, mint egy focistadion? Mikor lesz a parlamenti és fővárosi vezényszóra gombot nyomogató szavazó droidokban legalább akkora felelősségtudat, mint a megvetett, lenézett, bűnösnek kikiáltott BKV járművezetőkben, szerelőkben, forgalomirányítókban, egyéb technikai személyzetben?

Azt a BKV-t kergetik az összeomlás szélére, aki az ország munkaképes lakosságának közel felét szállítja, évente 1,3 milliárd embert összesen. Kell ez még? Nincs elég nagy baj enélkül is? Már az se menjen dolgozni, aki akar, és van is neki állása? Kinek jó ez?

 

                                                                                                            Naszályi Gábor