Az ember óhatatlanul eltöpreng azon, milyen mechanizmus alapján születnek meg a nagy reform-döntések. Mi visz rá valakit arra, hogy reggel ballábbal ébredvén úgy határozzon, hogy a BKV ezentúl ne lépje át Budapest határait. Elmebaj! Hát nincs elég gond, baj ebben az országban? Nincs mivel foglalkozniuk a tisztelt illetékeseknek? Csak remélni tudom, hogy nem hónapokig agyaltak ezen a frappáns ötleten!
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kilenc agglomerációs település buszjáratainak kiszervezéséről döntött a Volánbusz javára, ami lefordítva 132 autóbusz üzemeltetésének az átadását jelenti. A BKV ezen járatai megszűnnek, így a VT-Transmanhoz átadandó 150 járattal együtt 282 jármű sofőr és kiszolgáló garnitúrája válik feleslegessé. Ezzel a kormány kb. 1200 BKV-dolgozót tehet munkanélkülivé.
De vajon kinek jó a nemzetfejlesztési Miniszter-asszony döntése? Elárulom: SENKINEK!
Semmiféle háttérszámítás nem támasztja alá a bejelentés ésszerűségét, hogy a Volánbusz, vagy Széles Gábor olcsóbban tudná működtetni ezeket a járatokat. A mutyi-gyanús kiszervezések tovább fokozzák a BKV pusztulását, hiszen több százmilliós veszteséget okoznak a cégnek. A problémát tetézi, hogy a Volánbusz járatai nem járnak éjjelente, nem érvényes rájuk a budapesti bérlet, így a diákbérlet sem.
Az érintett agglomerációs területen élők közül nagyon sokan kimondottan azért választották lakhelyül az adott települést, mert megközelíthető volt „kék” busszal! A helyi önkormányzatok tetemes mennyiségű pénzt fizettek ki azért, hogy a lakosok BKV-val utazhassanak a fővárosi munkahelyeikre, illetve onnan haza.
A Volánnak is csak teher a döntés, hiszen korlátozott a járműparkja, és sofőrök terén is hézagos a rendelkezésre álló létszám, a plusz feladat elvégzéséhez.
Törődik itt valaki azzal, hogy emberek százait, és ha a családtagjaikat is belekalkuláljuk, emberek ezreit taszítják létbizonytalanságba, egy semmire való, értelmetlen, átgondolatlan határozattal?
Félő, hogy egy valamire mégis kiválóan alkalmas ez a döntés: újabb lépés a BKV buszágazatának tervszerű, előre megkoreografált tönkretételéhez. Vannak bizonyos érdekeltségi körök, akiknek jól jön, ha kiszervezik a buszt – teljes egészében vagy jó nagy részben. Néhányan biztosan tovább gyarapítják majd az amúgy is tetemes vagyonukat, mit sem törődve azzal, hogy ebbe különben hány tisztességes munkavállaló pusztul majd bele a munkahelyük elvesztésével járó lelki és anyagi teher miatt!
-hangya-