Mint már megírtam, a BKK egy dologhoz ért, de ahhoz nagyon, ez pedig a tények cáfolása. Olvasom az Indexen, hogy cáfolásokkal foglakozó osztályuk ismét beindult. Nézzük hát a tények tükrében, mit is állítanak cáfoltukban!

Elsőként is azt, hogy alapos vizsgálatokat végeznek egy-egy vonalon az elsőajtós rendszer bevezetését megelőzően. Ezt kénytelen vagyok elhinni, bár semmiféle ténnyel nem igazolta a nyilatkozattevő az állítását, az eredmény pedig végképp nem ezt mutatja, de fogadjuk el, ők vizsgálódtak.  Ez esetben a tények az én feltételezésemet bizonyítják, miszerint nem értenek hozzá. Csupán azért nem cáfolom egyébként az állításukat, mert a napim tapasztalatokon kívül mással én sem tudnám alátámasztani véleményemet (ami eléggé logikus, mert azt nehéz bizonyítani, ami véleményem szerint meg sem történt).

Második állításuk egyszerűen hazugság. Eszerint ugyanis „a már a BKV-nál és a többi szolgáltatónál dolgozók pedig az évente megszervezett ismeretbővítő képzésükön kapnak 10 órást oktatást”. Nincs jelentősége, mert dobálózhatunk az óraszámokkal, a probléma gyökere másutt keresendő, de a tény az állítással szemben az, hogy én személy szerint 2012. Március 27-én 12 és 14 óra között kaptam meg az említett 10 órás oktatást. Nem tudok arról, hogy bárki is tíz órás képzésben részesült volna!

Ami pedig az ellentételezést illeti, az adott válasz egyszerű csúsztatás. „A járművezetők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.” Nos, két plusz munkakört sóztak a dolgozókra, az egyiket, melyet folyamatosan végezni kell, amely ráadásul a szabályokkal sem összeegyeztethető, teljes térítésmentesen! Vajon a jegyeladási jutalékból mennyit keresnek a járművezetők átlagosan egy hónapban? Bruttó ezer Ft-ot? Esetleg összejön kétezer? Ahhoz már igen sok jegyet el kell adni (450 Ft-ért!)! Vajon ezt a nyilatkozó méltányos összegnek tartja? Szerintem kifejezetten megalázó!

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még csak nem is ez az alapvető probléma.

A jegyellenőrzés és az értékesítés a BKK feladata. A BKK közpénzből gazdálkodó társaság és részben azért kapja ezeket a közpénzeket (mely az utasok és a dolgozók adójából származik), hogy kifizesse a jegyellenőröket és a pénztárosokat! (Újra felvetődik bennem a kérdés, vajon ki ellenőrzi az ellenőrzőket, ki felügyeli a BKK tevékenységét és gazdálkodását?) Bátran állíthatom, amely vonalakon én dolgozom, egyáltalán nem találkozom jegyellenőrökkel. Soha. Tehát akinek a feladata lenne, nem végzi el ezt a tevékenységet, cserébe azokat bünteti, akik helyette elvégzik azt, mondván, rosszul csinálják! Mindezt úgy, hogy közben vezérigazgatójuk büszkén nyilatkozik, mekkora plusz bevétel keletkezik a mi ellentételezés végzett munkánk következtében. Akkor hogy is van ez? Kötbérezi a szolgáltatót, mert rosszul végzi a szolgáltatást, miközben nő a bevétel? Nem az ám a feladat, hogy rábökjünk egyes számokra, amelyeken két hét múlva bevezetésre kerül az első ajtós rend, ezt egy két éves csecsemő is meg tudja tenni fél kézzel és bekötött szemmel, anélkül, hogy kapna havi 1,6 milliót és 6 millió prémiumot!

Vajon hol volt ugyanez az úriember, mikor október elején megbénult Buda közlekedése? Mit nyilatkozott, mikor Solymárról másfél óra alatt lehetett bejutni 21 perc helyett? Mikor hasonló volt a helyzet Nagykovácsiban? Mikor a Hűvösvölgyi járatok 5-6 szoros menetidővel közlekednek? Vajon ki találta ki, hogy a Hűvösvölgyi úton buszsávot alakítsanak ki, mit gondoltak, az egy sávra szűkített úton eddig sorakozó autók hol fognak állni? Vajon ezt az intézkedést is hasonló alapos vizsgálat előzte meg, mint az első ajtós vonalakét? Szerintem igen.

És vajon hogy lehet az, hogy miközben a buszvezetők kiszállás nélkül órákon keresztül igyekeznek valamennyire fenntartani a szolgáltatást, a BKK kiküldi rájuk az ellenőreit, vizsgálni, hogy kiszúrják-e az ő érvénytelen jegyüket? A közösségi közlekedés közszolgáltatás, a BKK feladata ennek biztosítása! Ami pedig azon a környéken volt, az a BKK által előidézett helyzetnek „köszönhetően” semmiféleképpen nem volt szolgáltatásnak nevezhető!

És ez nem minden! A kirakott tájékoztató szerint október harmadikától visszavonásig egyes járművek terelt útvonalon közlekednek. Ehhez képest hétvégén nem terelve közlekednek a buszok! Más megállókban hetek óta eltűntek ezek a táblák, pótlásuk többszöri jelzésünk ellenére nem történt meg. Vajon meddig lehet játszani az utasok türelmével, idejével? Egyikük látja az ideiglenes megállót, olvassa rajta, itt áll meg a busz. De mégsem, mert pechére hétvége van. Másikuk áll a megszokott megállóban, de hiába, busz arra manapság nem jár, csak az ellenkező irányban. Csak éppen nem lett pótolva az eltűnt tábla. Hja, miért nem csodálkozunk, hiszen az utas tájékoztatás is a BKK dolga, kötelessége! De vajon meddig tűri ezt az utazóközönség?

A BKK egy öncélú szervezet, saját kudarcait is arcátlanul sikerként propagálja, miközben fittyet hány alapvető kötelezettségeire. Amióta átvette az irányítást, a sok évtizedes szaktudás, szakértelem és tapasztalat, mely a BKV-ban tőkeként felhalmozódott, az enyészeté lesz.

Nem szeretnék a „Futár” programmal előjönni, mert az aztán egy igazi kudarc. Nem gondolom, hogy a BKK tehet róla a legkisebb mértékben is. De azért sikerként dicsekedni vele, nos fideszesen szólva pofátlanság. Akárcsak a használt Mercikkel.

És hogy teljes legyen a kép, lássuk, miről is szól az első ajtós felszállás rendje. Bizonyára mindenki ismeri az „itt a piros, hol a piros” „játékot”. Nos, nekem erről az egészről az jut eszembe. (Csak az nem érdekel senkit, hogy mi ebben nem szeretnénk részt venni.) A játék lényege, hogy valaki mutat valamit, ha „szerencséd van”, megtalálod a jót. Csak ahogy a piacon, itt sem lehet szerencséd, mert a másik fél csal. Esetünkben hamis igazolvánnyal száll fel, amit neked esélyed sincs kiszúrni, hiszen sokan szállnak fel, te örülsz, ha dátumból látsz valamit, hiszen közben figyeled a többi ajtón a leszállókat, valamint azt, nem száll-e föl rajtuk valaki, mert azért is büntetnek. Rossz esetben még jegyet is kell közben eladnod, de látod, már több, mint három perc a késésed, amiért megint csak büntetést kaphatsz, ráadásul a BKK áldásos tevékenységének hála, levették az időket, így a végállomáson sem tudod majd behozni! Arról, hogy elmenj vécére, ne is álmodj! A cigiről végképp szokj le, az legalább javadra válik! És két hét múlva kapod az értesítést, október nyolcadikán felszálltak hozzád az ellenőrök, érvénytelen bérlettel! Látod, nincs meg a piros, vesztettél! Ezen csak veszíthetsz, ez egy ilyen játék!

 

És ez a nap az, október nyolcadika, mikor a BKK képviselőivel leültünk tárgyalni, hogy a rendszer visszásságait meg lehessen oldani. Ez aztán a tisztességes eljárás!

 

 

 

                                                                                                                                 -gabo-